Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

söndag 9 september 2012

A RUSTIC DREAM





Foto Magdalena Björnsdotter för Lantliv

Nu tycker jag att det är höst. På riktigt! Jag har börjat använda strumpor igen. Då är det höst. I helgen har jag pallat äpplen, gjort sylt och plockat svamp. Höstigt värre. Och kanske lite tantigt också. Men mysigt! På hösten liksom på sommaren drömmer jag om att bo på landet. Eller i alla fall att kunna tillbringa helgerna där.  Läsa bok, tända ljus och dricka vin. Ett riktigt "bara-vara-ställe".  Som det här fantastiska gamla skånehuset. Rustikt och charmigt. Precis så vill jag ha det. Det står överst på min önskelista just nu!

//Now I think it's autumn. For real! I have started using socks again. Then it is autumn. This weekend I made ​​jam and picked mushrooms. Than it´s autumn.  In the fall I always dreaming of a countryhouse. Or at least be able to spend the weekends on the contryside. Imagine having a house like this amazing old house. Rustic and charming. Just as I want it. It´s on the top of my wishlist right now!//




2 kommentarer:

  1. Haha, ja jag bloggade om barfotabarnen igår. Hallen är fylld av skor igen och en jacka hänger på kroken.

    Otroligt inspirerande bilder, tack för det! :)

    SvaraRadera