Välkommen till min blogg!

Mitt foto
Jag heter Charlotte och bor i centrala Göteborg, där jag driver en butik. Vid sidan om arbetar jag som inredare och stylist. Så länge jag kan minnas har jag varit helt galen i allt som är vackert. I åratal har jag samlat bilder på vackra hem, möbler, konst...ja allt som gör mig glad och som får min kreativitet att blomma. Min blogg är ett sätt för mig att arkivera det jag gillar och som inspirerar mig! Självklart vill jag dela med mig av detta till andra som är som mig ;-) Jag blir jätteglad om du skriver lite sköna kommentarer till mina inlägg! Love from Blackbird

söndag 6 maj 2012

A "DO-NOTHING-SUNDAY"



Efter en extremt intensiv vecka är det ÄNTLIGEN dags för mig att pusta ut och ha en "inte-göra-någonting-söndag" Det måste vara något av det bästa som finns. Bara vila, äta och umgås. 
Det bästa med våren är att det går att få tag på så goda sparris. För det är det som står på menyn idag. Sparis alltså. Så himlans gott...och enkelt. Precis som det ska vara på en söndag.

//After an extremely busy week it's FINALLY time for me to relax and have a "not-doing-anything-Sunday," It must be one of the best things. Just rest, eat and socialize. The best thing about spring is that it is possible to get such good sparagus. Because that's what it says on the menu today. Sparagus it is. Soooo good ... and easy. Just as it should be on a Sunday.//

1 kommentar: